dimecres, 24 de setembre de 2014

Moure’s a la Tercera Edat per evitar el dolor

c.comons: https://www.flickr.com/photos/jesusdq/390286892/in/photostream/En el ideari de les persones, sempre s’ha considerat que quan una persona té dolor, el millor que pot fer, a part d’anar al metge clar, és no moure’s. Doncs aquesta idea no és del tot correcte.

Si bé és cert que quan tenim un dolor agut, arrel d’un traumatisme o una acció sobtada, el descans és beneficiós, en dolors de tipus crònic, com poden ser els reumatismes, el moviment i l’exercici és la teràpia més adequada.

El dolor de tipus crònic sovint fa que no vulguem moure’ns, ens limita en les nostres accions de la vida diària i finalment provoca que cada vegada ens moguem menys, fent un cercle viciós on el dolor enlloc de minvar augmenta, fent-nos sentir més malament amb nosaltres mateixos.

c.commons: https://www.flickr.com/photos/davidwiley/305922307/
Hem de recordar que el moviment és vida i sobretot que, malgrat el pas de l’edat, la nostre estructura, ossos i músculs, és molt resistent i per tant, encara que el dolor existeixi, podem moure’ns per tal d’ajudar a mantenir aquesta estructura, el nostre cos, actiu i fort.

Però podem fer qualsevol moviment? Què hem de tenir en compte per moure’ns de forma correcte? No tots els moviments ens poden ser beneficiosos. Cadascú és com és i hem de fer l’activitat física que ens permeti seguir movent-nos i actius.

Que cal tenir en compte per fer un bon exercici contra el dolor?
  • Cercar activitats o exercicis que ens agradin, que siguin útils, que ens motivin i que ens serveixin per les activitats de la vida diària.
  • Realitzar aquestes activitats entre uns 3 o 5 cops a la setmana, i entre uns 20 minuts i una hora.
  • NO ens hem d’esgotar, mai hem d’arribar a l’esgotament. Per això és molt important poder fer l’activitat acompanyat.
  • Sempre realitzar un petit escalfament, de cinc minuts, per avisar al cos que anem a canviar d’activitat: Petits moviments de cap, de les articulacions de cames i braços, els peus, etc.
  • L’exercici més recomanable i a l’abast de tot és el caminar, com també passejar el gos, evitant les hores centrals del dia a l’estiu, i fer-ho amb roba còmoda i un bon calçat.
  • Altres activitats que podem fer és anar a l’hort, jugar a petanca, fer natació, però sempre recordant que cal fer l’activitat que ens agradi i que la puguem fer.

Davant de qualsevol dubte, cal consultar a un professional sanitari, sigui el nostre metge o fisioterapeuta.


c.commons: https://www.flickr.com/photos/marcosocioferrandez/5897211225/
Al Allegra tenim molt present aquests consells, com també el fet que el moviment és vida i per tant proposem sempre als nostres residents tot una sèrie d’activitats físiques per tal de combatre el dolor i mantenir-se actiu el màxim temps possible.

Davant el dolor, sempre moviment!.

Equip de fisioteràpia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada