dijous, 19 de febrer de 2015

La importància del moure's





, és cert. Ho admetem. Som molt insistents, ...

Un altre cop parlant de la importància del moure'ns, que hem de ser actius, que ens hem d'aixecar de la cadiraque hem de fer activitat que ens sigui motivadora i significativa. Ens haureu de perdonar, però seguirem fent-ho!!

I perquè? Doncs no només per què el moviment i l'activitat física ens protegeix de possibles caigudes , o per lluitar contra el dolorsi no també com diuen els amics del Col·legi de Fisioterapeutes de Catalunya en el seu vídeo consell del mes de gener de 2015, també fa que el nostre cervell es manitngui actiu, en forma i envelleixi de forma més lenta.

I perquè a banda d'insistents, també us siguem útils, us marquem  unes pautes d'exercicis per poder fer a casa, molt semblants a les del videoconsell i a l'activitat física que fan els nostres fisioterapeutes en les sessions grupals d'Allegra i Vitamagna.

Per començar i asseguts, farem un petit escalfament:
  • Fregra-nos les mans
  • Fregar un braç i l'altre de forma alternativa
  • Tocar-nos el cap, la cara, el coll, el clatell, les cuixes fins arribar als peus.

Un cop acabat l'escalfament, i encara asseguts, moure el cap i els braços:
  • Farem els moviments que es veuen en el vídeo de portar la barbeta al pit, inclinar el cap a esquerra i dreta, girar el cap a dreta i esquerra, i sempre parant al mig i de forma lenta.
  • Moure les espatlles amunt i avall, i després fent-los girar cap endavant i després cap enrera.
  • Obrir i tancar les mans, i pujar-les cap el sostre al mateix temps.
  • Aixecar els braços de forma alternada cap al sostre i després a tocar el terra.
  • Aixecar els dos braços al mateix temps, i mantenint-los a dalt, estirar un més que l'altre en direcció al sostre.
  • Amb les mans al clatell, obrir i tancar els colzes.
  • Portar les mans del clatell a les lumbars alternativament.

Un cop treballat els braços, anem a treballar el tronc, tal i com indica el vídeo:
  • Asseguts a la punta de la cadira, sense tocar el respatller de la mateixa, portar el tronc endavant i endarrera, i també de costat.
  • Agafar-se les mans entrellaçant els dits, estirar els colzes i rotar el tronc cap a una costat i cap a l'altre.

I ara toca posar-se de peu i situar-nos davant del respatller, de la cadira, tal i com es veu en el vídeo, i fer exercicis per les cames:
  • Agafats al respatller, doblagarem els genolls i els estirarem.
  • Amb les cames una mica flexionades, portar el pes del cos cap un costat i cap a l'altre.
  • Posar-nos de puntetes i de talons.
  • Seiem un altre cop a la cadira, i estirem els genolls de forma alternativa.

I després de tan d'exercici cal fer una mica de relaxació, posant les mans a la panxa i notant la respiració : com agafem l'aire pel nas i el deixem anar per la boca de forma lenta i suau.
Mireu de fer els exercicis cada dia, millor un cop al matí i un a la tarda i combineu-lo amb el caminar, i així estareu en plena forma.

Esperem que aquests exercicis us hagin agradat i si teniu cap dubte, ja sabeu que podeu consultar amb el nostre  d'Allegra: Judith, Soraya i Jordi.

Salut i moviment!!

Equip de Fisioteràpia.

Allegra

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada