dimecres, 28 d’octubre de 2015

Qui hi ha darrera el taulell?: la residència des de la recepció


"Residència Allegra, bon dia! en què els puc ajudar?"

Compromesos amb la gent gran

Aquestes són algunes de les expressions més repetides al llarg de la nostra jornada laboral, que en un primer moment no deixen de ser un formalisme però que una convivència estreta amb els residents, els seus familiars, i amb l’equip d’Allegra, ha anat transformant en paraules sinceres carregades d’emocions i voluntats compartides.

Assegudes darrere del taulell, ens convertim en testimonis privilegiats del dia a dia d’una residència amb molta vida on podem veure les millors atencions per part del tot el personal d’Allegra als residents:

.- Les ganes i motivació de residents i personal per a fer activitats dins i fora de la residència.

.- La il·lusió de residents i familiars a l’hora de les visites.

.- les energies renovades i la sensació de “ja sóc a casa” dels residents que tornen d’una estada hospitalària.

.- La curiositat impresa en els ulls de tots aquells que visiten el nostre centre per primer cop i que poc temps després deixa pas a la confirmació, no sempre verbalitzada, que Allegra és el centre que busquen.
Sabadell Allegra Vitamagna

No obstant, no obeïriem a la realitat si diguéssim que tot són flors i violes, que per les habitacions i  passadissos d’Allegra només hi viatgen emocions positives.



"Som expectadores d'excepció de moments i situacions"

En aquest sentit, l’equip de recepcionistes també ens convertim en espectadores d’excepció de moments i situacions més amargues en les quals un taulell no és cuirassa suficient per protegir-nos de les emocions que viuen tan familiars com residents, entre d’altres.

Si bé és cert que quan parlem d’emocions és fàcil establir punts d’encontre entre tots, no hem d’oblidar que quan estem darrere del taulell o agafem el telèfon, estem contribuint professionalment a la idea que regeix cada passa o cada acció de l’engrenatge d’Allegra: el compromís amb la gent gran.

Per tant, no hem deixar de parlar d’una acció responsable, amb límits emocionals clars. Una actuació responsable per part nostra es tradueix en:

Atenció centrada en la persona Sabadell
a) Reacció immediata: Això significa que hem d’estar preparades per a tot, per donar una resposta adequada als residents, familiars, futurs residents i al personal encara que sigui un “jo no li puc resoldre ara mateix, deixaré nota a…
A més a més, ho hem de fer al mateix que n’atenem d’altres per altres vies i tot amb la mateixa dilegència i eficiència que les altres.

b) El paper de la missatgera eficaç: Fem d’intermediàries, unes intermediàries imprescindibles per tal que tot segueixi el curs esperat. Sabem que la feina està ben feta quan no hem deixat rastre de les nostres passes, una feina invisible des de dins i des de fora.

Un dels grans exemples que il·lustren aquesta invisiblitat és que sovint no deixem de ser “la noia de recepció” per la gran majoria de persones que entren al centre, però part de la nostra feina és recordar tot allò que els fa únics: cara i nom de totes elles, i fins tot les seves rutines.

c) Trobar l’equilibri perfecte entre cap i cor: En relació a les emocions compartides expressades abans, hem d’assumir el compromís que trobarem la mesura òptima entre les dues dimensions.

"Som la primera cara, la primera veu. Les mans i veu de residents, familiars i treballadors"

En definitiva podríem dir que som la primera cara que veuen els nostres residents quan arriben, les últimes que ens acomiadem de familiars i residents que han estat donats d’alta, la primera veu que senten tots aquells que truquen a Allegra, les mans i la veu que entregen i reben missatges de residents, familiars i treballadors.
recpeció Allegra Vitamagna Sabadell

Tot i així, per responsabilitat dins de l’organització i pel tracte directe amb els residents, passem força desparacebudes.

Fem feina de formigueta dia rere dia per tal que no notem el fred del hivern que espera darrere la porta.

Gracia Jiménez, Laura Vilà, Marta Curtichs i Ingrid Tremosa

Equip de recepcionistes d’Allegra.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada